Consumentenrecht

Niet goed geld terug?

Mag je een product ruilen, is een bestelling via internet definitief, heb je recht op een vergoeding? Wat doe je als de aankoop niet aan de verwachting voldoet? Of als een dienstverlener, bijvoorbeeld uw arts of schilder, zich niet aan de afspraken houdt?

Bescherming consument door wet

Als consument wordt u door de wet beschermd bij de aankoop van producten en diensten. De wettelijke bepalingen veranderen echter voortdurend en kunnen soms erg ingewikkeld opgesteld zijn. Wij kunnen u onder andere helpen bij het verhelderen van de regels en het bemiddelen bij geschillen tussen koper en leverancier. 

Rechten en plichten

Beide partijen hebben rechten en plichten. De koper heeft als belangrijkste verplichting dat hij of zij op tijd betaalt. En de verkoper is verantwoordelijk voor het op tijd leveren van het product. Daarbij moet het product ook aan de beschrijving en beloofde kenmerken voldoen.

Advies en begeleiding

Wij kijken naar de wettelijke bepalingen en naar uw kansen en mogelijkheden. Zo krijgt u een helder en eerlijk advies. Ook kunnen we praktische zaken voor u regelen, zoals de Algemene Voorwaarden nakijken of geschillen oplossen.

Wij kunnen u onder andere ondersteunen bij:

  • Het beoordelen van uw rechtspositie;
  • Het opstellen van een klachtbrief;
  • Het beslechten van geschillen;
  • Rechten bij (internet)aankopen;
  • Second opinion.

KvK Brabant 17081811

BTW nummer: NL8024.82.600.B01

Sluit Menu